Vandaag bestaat The Cloakroom 2 jaar!

Cloakroom Vrienden & Familie,

Twee jaar geleden begon het allemaal met ons eigen bedrijf vanuit ons kleine appartement in de Huidenstraat te Amsterdam tegenover de Scotch&Soda winkel. Op de deur stond The Cloakroom. Wat waren we trots. De woonkamer stond vol met Cloakroom boxen en net ingekochte kleding in Ikea meubels. Een mooie whiskey van Glenmorangie om ons eerste kleine succes te vieren. De website was live, onze persberichten waren de deur uit, de BV was opgericht met onze eerste ervaren investeerder Hein en we hadden al boxen om te versturen naar de eerste klanten. We voelden ons onsterfelijk en klaar om de wereld te veroveren.

Onder ons zaten de leuke fashion boutiques van de 9 straatjes. Het draaide voor hen om de prijs en ze gebruikten berichten over korting en sale om de nodige klanten aan te trekken. Wij vonden het de hoogste tijd om het gevoel van een persoonlijke band met winkelpersoneel terug te brengen. Het ging de dienstverlening en de klanten ervaring ten goede komen. Maar uiteraard hielden we rekening met de digitale en mobiele samenleving van de toekomst. Daarom starten en blijven we online klanten werven en aan ons binden. Een tevreden klant met zijn eigen personal shopper die alles uit handen neemt. Het concept sloeg aan bij mannelijk Nederland en binnen enkele weken stonden we al met ons gezicht in de Parool en andere populaire media.

Onze familie bleef groeien en binnen enkele maanden waren we klaar voor ons eerste kantoor in de Pijp in Amsterdam tezamen met de lieftallige Suzette & Titia van The Collector. De groei van ons bedrijf bleef doorzetten met meer en meer leuke collega’s die stuk voor stuk onderdeel werden van onze Cloakroom familie. Wat zagen we er toen nog jong uit denken we vaak. Soms denken we terug met nostalgie; zelf boxen inpakken met een biertje en deuntje tot laat in de avond. Toch wel goed dat het tijdelijk was eigenlijk want het koste een behoorlijk aantal uren om 50 boxen met liefde te maken. Gelukkig gaat dat tegenwoordig veel efficiënter en zijn we in staat om duizenden verschillende kledingstukken aan te bieden.

Begin 2014 waren we klaar om compleet op eigen voeten te staan en namen we een ontzettend mooi kantoor over van Scotch&Soda aan de Passeerdersgracht te Amsterdam. Het grote Scotch&Soda waar we ooit tegenover zaten met ons appartement. Wat is het snel gegaan en wat is het spannend om bijna 300 vierkante meter over te nemen. We voelden ons al gauw thuis met moeders Sly die altijd de hapjes & drankjes van onze VrijMibo verzorgde. Met mooi weer zaten we heerlijk aan ons eigen gemaakte terras langs de grachten. Jammer genoeg waren de buren, die we stiekem toch wel een beetje missen, minder enthousiast met onze gezelligheid. Wij zijn immers rebels maar tegenwoordig toch wel iets volwassener geworden. Ons nieuwe pand is dan ook wel goed geïsoleerd en daar kunnen we op 19 Juni op ons feestje de isolatie doorbreken en onze aanwezigheid in de Reguliersdwarsstraat duidelijk maken.

In dezelfde periode was het tijd voor een stap naar het buitenland. Gezien onze achtergrond en ons team was Denemarken de logische stap. Na even zoeken vonden we de jonge Anne van het grote Deense Bestseller die op zoek was naar een nieuwe uitdaging. Een leergierige doorzetter met een groot hart. We waren verkocht en al gauw was Anne te vinden in het Amsterdamse kantoor tussen een mix van Nederlandse en Deense collega’s. Het team telde net wat meer dan 10 mensen zonder een echte hiërarchie, maar wel met duidelijke rollen en verwachtingen. We gaan elke maand onze verkoop vergroten met ook een oog naar de rest van Europa. Met ons succes in Nederland en de eerste sterke resultaten in Denemarken gingen we op zoek naar meer Deense collega’s. Het Deense team in Amsterdam groeide en toonde goede resultaten. We waren er klaar voor om kantoren te verkennen in Kopenhagen want dan kunnen we lokaal mensen aannemen, partners vinden en de klant beter begrijpen.

Store Kongensgade in het hart van Kopenhagen werd de locatie. Net een groot appartement, groter dan die in de Huidenstraat, maar met net zo gezellige buren. Velen van ons reisden af naar Kopenhagen voor ons lancerings feest. Een vol huis, leuke DJ en boordevol drank van onze sponsoren. We hadden zelfs een eigen bus die ons naar de after party bracht. Het werd een van de mooiste avonden in ons korte twee jarig bestaan.

Kort erna bleef de honger om met meer landen te starten. Buurlanden België en Zweden waren aan de beurt. Na lang zoeken vonden we de eerste personal shoppers die elk verhuisden naar Amsterdam en Kopenhagen om onderdeel te worden van ons team. De verschillen tussen de landen beginnen duidelijk te worden en elk land heeft eigen specifieke aandacht nodig. Van inkoop tot communicatie alsmede design en management. De nuances zijn klein maar zeker aanwezig. Daarom kozen we voor sterke partners die ons in meerdere Europese landen goed kunnen helpen met de specifieke uitdagingen en lokalisatie behoeften.

Wat zijn we gegroeid en nog steeds enorm nieuwsgierig naar de toekomst van de dienstverlening binnen de detail handel. Als het aan ons ligt is The Cloakroom over 5 jaar actief in elke grote Europese stad met het grootste en best getrainde netwerk van personal shoppers. Allemaal actief op ons eigen gebouwde technologie platform en volledig in staat om altijd in contact te blijven met onze klanten, ongeacht de locatie of tijd. Samen met onze klanten en partners zijn we één grote familie en dat gaan we vieren. We mogen trots zijn!

Asbjørn Jørgensen & Kasper Brandi Petersen

Het appartement waar het begon
First Appartment-1
First Appartment2-2

Het naambordje
THE door sign-3

Eerste website
Look first website-4

Eerste binnengekomen kleding
First incoming clothing-5

inrichting van het appartement
Clothing first appartment-6

Eerste bestelling van de boxen (dit hebben we zelf naar boven moeten tillen) Boxes delivered-7

Multitasken in het appartement
Working first office-12-1

Eerste pers foto
First press picture-8

Artikel in het Parool
Parool-9

In het nieuwe kantoor in de pijp
First office 'De Pijp'-10

Boxen vervoeren naar nieuw kantoor
Moving the boxes-15

Opening nieuw kantoor in de pijp
Opening first office-11

Boot varen met het team
Team at the time-12

Kantoor de pijp
Office 'de Pijp'-13

Team update
Teamphoto-14

Boxen inpakken met liefde
Making boxes with love-16

Eerste nominatie van The Cloakroom
First nomination-17

Verhuisd naar een nieuw kantoor aan de Passeerdersgracht
Next office 'Passeerdersgracht'-17-1

Team update
Team at the time-18

1 jarig bestaan
1 year anniversary-19

Nog meer boxen inpakken met liefde
Making more boxes with love-20

Uitbreiding van het team
Expand the team-21

Onderweg naar Kopenhagen
On our way kopenhagen-22

Op het lanceringsfeest van The Cloakroom in Kopenhagen
Party opening kopenhagen-22-1

Er moet gedronken worden
Drinks party-23

Het liefst met meer keuze
More drinks party-24

Barman Asbjørn
Waiter asbjorn party-25

Onze eigen bus naar de afterparty
Bus to the after party-25-1

Party picture
Party picture-26

Team picture at the party
Partypicture-27

Een van de beste avonden van The Cloakroom
Late in the evening party picture-28

Laatste team foto
Team picture-29

Team foto Kopenhagen
unnamed-3

Op het nieuwe kantoor in de reguliersdwarsstraat met Neeli Kroes
Newest office with Neeli Kroes -30

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s