Highlight: interview met medeoprichter van KnowledgeCotton Apparel

Wanneer Jørgen Mørup in 1969 begon met het bedrijf KnowledgeCotton Apparel had hij een nieuwsgierige interesse voor het gebruik van natuurlijke en pure middelen. En wanneer het mogelijk werd om gebruik te maken van organisch katoen in 1980 besloot Jørgen dit meteen toe te passen in zijn bedrijf. Bij KnowledgeCotton Apparel hebben we een passie voor katoen. We zijn gefascineerd door de eenvoud en eerlijkheid van de garen dat is gezaaid als een zaadje, uitgegroeid is tot een plant en geoogst wordt om warmte en plezier aan de mens te brengen. Elk t-shirt gemaakt van organisch katoen behoudt onze planeet van 165 gram chemicaliën en pesticiden. Dit heeft niet alleen een positief effect op onze planeet en populatie maar heeft ook positieve effecten op onze gezondheid. Daarom promoten wij kledingkeuzes die zowel clean en neutraal als haalbaar zijn. We zijn continu aan het zoeken naar nieuwe manieren om onze impact op het milieu te verbeteren. Doordat we gebruik maken van 100% gecertificeerd organisch katoen en andere duurzame materialen, gebruiken we onze binnenkant- waar we in geloven- om het tastbaar te maken voor u aan de buitenkant. Dit noemen wij duurzame kwaliteit, en dat is iets wat ons warm aan het hart ligt. We hebben een liefde voor klassiekers en herontwerpen deze om het een eigentijds gevoel te geven. We vinden het belangrijk om nooit een compromis te sluiten op het gebied van style, comfort en kwaliteit. Voor ons is elk stukje van KnowlegdeCotton Apparel onderdeel van iets dat groter is dan fashion. Om meer informatie te krijgen hebben wij een kort interview gehouden met de mede-oprichter van KnowlegdeCotton Apparrel, Mads Mørup. mads kca031

Welk onderdeel van het opzetten van KnowlegdeCotton Apparel maakt u het meest trots?
We hebben het voorrecht om een heleboel vrolijke mensen te ontmoeten omdat we het net wat anders doen dan anderen. We hebben meer grenzen in wat wij doen maar er moet geen druk ontstaan. Alle uitdagingen en interessante vraagstukken motiveren mij elke dag. Ik wil iets goed doen om elke dag een positief effect te creëren. We weten dat we het op de juiste manier voor het milieu en de mensen doen en daar zijn we trots op.

Wat betekent duurzaamheid voor u?
Het hele proces van een katoenveld tot de kledingwinkel is voor mij duurzaamheid. Er zijn veel invloeden in dat proces waar wij weet van moeten hebben. De hele levenscyclus van het katoen en de supply chain van ons bedrijf moeten op elkaar afgestemd worden. We houden elke dag bij hoe we het doen in het bedrijf zodat we onszelf voortdurend kunnen blijven verbeteren.

Wat voor acties onderneemt u op dit moment om de impact op het milieu te verbeteren?
We zijn voortdurend op zoek naar nieuwe vezels. Omdat onze vezel katoen is, is het niet gemakkelijk te controleren. We willen altijd vooruit bewegen en vernieuwende en verbeterde manieren zoeken om ons bedrijf te verbeteren. We willen meer tijd stoppen in het onderzoeken van recycling producten maar op dit moment is het stabiliseren van de kwaliteit van de katoen belangrijker.

Wat zijn uw ambities voor de toekomst?
Zoals ik al zei willen we in de toekomst meer gebruik gaan maken van gerecyclede producten. Vanwege het open end garen dat wij gebruiken voor onze producten is het moeilijker om een oplossing te vinden. We blijven onderzoeken en ontwikkelen totdat we de juiste kwaliteit hebben gevonden.

U bent al eens in Amsterdam geweest. Wat is volgens u het grootste verschil tussen mannen in Amsterdam en Kopenhagen?
Hoe we ons gedragen en de manier van praten komt redelijk met elkaar overeen. Maar wat als eerste in mijn hoofd opkomt is dat mannen in Nederland meer denim dragen. Een soort moderne cowboy look. Mannen in Denemarken dragen kleding dat meer clean is en zijn naar mijn mening gekleder dan de Nederlandse man.

Wat is uw mening over de personal shopping service van The Cloakroom?
Het is echt cool. Ik ben onder de indruk dat jullie dienst het zo goed doet. Jullie helpen mannen die niet weten wat ze moeten doen. Ik denk dat zodra één man achter jullie service komt er velen zullen volgen. De meeste mannen houden niet van shoppen en ik denk dat jullie een mooie toekomst voor jullie hebben.

Waarom is The Cloakroom een goede match voor KnowlegdeCotton Apparel?
Ik denk omdat we erg mainstream zijn in een deel van onze producten dat veel wordt verkocht in Nederland. De producten zijn aantrekkelijk voor veel mannen en als ze tevreden zijn zullen ze KnowlegdeCotton Apparel blijven kopen. Daarnaast is goede kwaliteit voor ons zowel als voor jullie erg belangrijk. Door de persoonlijke benadering en de professionele aanbevelingen worden klanten zo optimaal mogelijk bediend. Klanten die een goede ervaring hebben meegemaakt zullen terugkomen. Maar geef niet de verkeerde producten aan de klanten want dan hebben we een probleem.

Welke bekende Nederlanders dragen KnowlegdeCotton Apparel?
Wij kleden zelf Johnny de Mol en Sander Lantinga. Ook is schrijver James Worthy fan van onze kleding. Daarnaast doen wij ook veel voor Nederlandse films waaronder de film Hartenstraat. Hieronder een aantal beelden uit de spring/summer 2015 collectie. Capture-One-Session20786 kca-11-14-003-small kca-11-14-015 kca-11-14-041-small look-3 look-6 Wil jij items van het merk KnowlegdeCotton Apparel ontvangen? Neem dan contact op met je personal shopper. Ben je nog geen klant? Schrijf je dan nu in op www.thecloakroom.nl

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s