Highlight: Filippa K en de SS15 collectie

Filippa K is opgestart in 1993 door Filippa Knutsson en Patrik Kihlborg. Hun uitgangspunt van fashion is draagbare, esthetisch gebalanceerde, tijdloze en essentiële kledingstukken met een clean design en hoge kwaliteit. Dit is nog steeds de essentie van het bedrijf. Om fashion relevant en mooi te houden, van binnen en van buiten, vindt Filippa K dat het nodig is om het persoonlijk, simpel en tijdloos te maken. Daarom bieden ze langdurige mode aan volgens de kernwaarden: style, eenvoud en kwaliteit.

De Missie:
Filippa K staat voor langdurige eenvoud. Dit betekent dat ze geloven in het duurzame gebruik van de kleding uitgedrukt in design en kwaliteit. Ook geloven ze dat de kleding gebruikt en hergebruikt kan worden voor vele jaren.

De Visie:
De visie van Filippa K is ‘Fashion waarbij duurzaamheid de leidraad is tot groei’. Ecosystemen en planetaire grenzen zijn onze inspiratie. We willen deel van de oplossing zijn in plaats van aanvulling van het probleem. Onze reis naar duurzaamheid is een leerproces. Het belangrijkste is om veranderingen teweeg te brengen en te leren van elke stap die plaatsvindt in ons dagelijkse proces en elke collectie.

Om duurzaam te zijn houden ze het eenvoudig, persoonlijk en langdurig. Filippa K streeft ernaar om te ontwerpen met een cirkelvormige mentaliteit waarbij niets verloren gaat en alle materialen kunnen worden hergebruikt of gerecycled.

De vier r’s zijn voor Filippa K erg belangrijk: Reduce (Vermindering), Repare (repareren), Re-use (hergebruik) en Recycle (recycling).
– Ze creeren producten met minimale negatieve impact en zijn de koplopers van langdurige eenvoud.
– Ze helpen hun klanten om de zorg voor hun kleding zo lang mogelijk mee te laten gaan en de milieu-impact te minimaliseren.
– Ze moedigen mensen aan om hun gebruikte kledingstukken een tweede leven te geven door ze door te geven aan anderen of
ze terug te geven in een winkel zodat zij kunnen helpen om de kledingstukken door te geven.
– Ze vragen oude en versleten kleding terug, zodat ze deze kunnen recyclen wanneer er infrastructuur beschikbaar is om dit te kunnen doen.

Kortom een merk met een stijlvol en eenvoudig design gemaakt voor langdurig gebruik waarbij veel aan het milieu wordt gedacht. De spring/summer 2015 collectie is fris, modern en voorzien van exclusieve materialen.

FilippaK1 FilippaK3 FilippaK4 FilippaK5 FilippaK6 FilippaK7 FilippaK8 FilippaK9 FilippaK10 FilippaK11 FilippaK12 FilippaK14

Wil jij items van het merk Filippa K ontvangen? Neem dan contact op met je personal shopper. Ben je nog geen klant? Schrijf je dan nu in op www.thecloakroom.nl

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s